Prowadzenie własnej działalności nie jest łatwe. Szczególnie teraz, gdy mamy pandemię, o każdego klienta trzeba walczyć. Wiele firm przeniosło swoją działalność do Internetu. Przedsiębiorcy właśnie tam skupiają się na reklamie. Jednym ze sposobów na zwiększenie rozpoznawalności firmy jest prowadzenie bloga. Czy to naprawdę przynosi efekty? Jak się za to zabrać?
Prowadzenie bloga firmowego a content marketing
Choć kiedyś przykuwały nas wszelkiego rodzaju reklamy, dziś jest ich tak dużo, że w większości nie zwracamy na nie uwagi. Z tego powodu w świecie reklam pojawił się nowy trend – content marketing, czyli marketing treści. O co w nim chodzi? Nie polega na masowym upychaniu wielu słów i informacji, które do niczego się nie przydadzą, a wręcz irytują. Chodzi raczej o przekazywanie treści, które wzruszą, może rozbawią, a na pewno przyciągną klienta. Poniżej główne cele content marketingu:
- zdobycie zaufania i lojalności klientów,
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
- zwiększenie widoczności strony internetowej w Google,
- wydłużenie czasu, jaki klienci spędzają na stronie, co owocuje ich częstszym powrotem,
- zwiększenie sprzedaży.
Warto zainwestować w marketing treści. Jedną z form, jaką przybiera, jest prowadzenie bloga firmowego. Jak to pomaga?
Daj się poznać klientom
Artykuły na firmowym blogu pomagają obserwatorom lepiej poznać markę. Regularne ich dodawanie pokazuje, że firmie zależy na kontakcie z klientem. Pisanie o tym, co ostatnio zmieniło się w firmie, jakich usprawnień się dokonało, aby być jeszcze lepszym dla klientów sprawia, że buduje się relacje, zdobywa zaufanie, a to owocuje większą sprzedażą. Jednak prowadzenie bloga to nie jedyny sposób. Poniżej kilka innych:
- wysyłanie newsletterów,
- seo copywritnig,
- tworzenie ebooków i audiobooków,
- tworzenie komiksów,
- zamieszcznie wideo,
- webinaria,
- prowadzenie mediów społecznościowych.
Ta ostania metoda ostatnio ma szczególne znaczenie. Prawie nie ma osób, które by nie korzystały z Facebooka, Instagrama, Tik Toka czy innych social mediów. Dzięki mediom społecznościowym możemy dotrzeć nie tylko do młodych, ale też ludzi w średnim czy starszym wieku. Przydatnym narzędziem są relacje – takie, które znikają po 24 godzinach lub relacje na żywo. To na nich wiele firm tworzy quizy, konkursy. Obserwatorzy biorą w nich udział, udostępniają je dalej i czekają na następne. Niejeden przedsiębiorca przekonał się o skuteczności mediów. Jednak nie każdy ma na to czas. Co wtedy?
Agencja marketingowa to ratunek dla zapracowanych przedsiębiorców
Jak już się dowiedzieliśmy, reklama w Internecie to przyszłość każdej firmy. Jeśli chcemy być zauważalni na rynku musimy zadbać o dobry content marketingu. Najlepiej znają się na tym specjaliści z agencji marketingowych. Jest to świetne wyjście szczególnie dla osób, które nie mają wystarczająco dużo czasu, by samemu zajmować się reklamą. Pracownicy agencji marketingowych ustalają, jaka metoda przekazywania treści będzie najlepsza dla twojej firmy oraz zajmą się jej udostępnianiem. Zaufaj ich doświadczeniu korzystaj z efektów ich pracy!